TANSSI- JA LIIKUNTAPALVELUT KEVÄT 2022

TANSSIEN TASAPAINOA® (jatkoryhmä) maanantaisin klo 16.00 alkaen 21.2.2022

Ryhmiin kertamaksu 7 €/tunti. Maksuksi käy raha tai pankkikortti.

Paikka on Dance Teamin sali Kalevassa, osoitteessa Takojankatu 4, 33540 Tampere.

Paikalle pääsee bussilla  (lähes oven eteen). Myös Sammonkadun tai Kalevantien bussipysäkeiltä sekä Sammonkadun ratikka pysäkiltä on lyhyt matka. Salin edessä on kolme Dance Teamin pysäköintipaikkaa ja talon takapihalta löytyy myös parkkipaikkoja.

RYHMIEN SISÄLTÖ:

TANSSIEN TASAPAINOA® RYHMÄT

Tanssien tasapainoa on senioreille suunnattu 60 min. tanssillinen ryhmäliikunta harjoittelu. Paria ei tarvita, vaan harjoitteita ja askelsarjoja tehdään itsenäisesti musiikin tahdittamana ohjaajan mallin mukaan.

Harjoittelu sisältää

  • alkuverryttelyn, jossa tehdään helppoja askelsarjoja ja kehon liikkuvuusharjoitteita

  • varsinaisen harjoitteluosan sisältäen 1-2 tanssialajia

  • lyhyen ja palauttelevan loppuverryttelyn sisältäen päälihasryhmiin kohdistuvia venyttelyitä

 

MIKSI TANSSIEN TASAPAINOA® RYHMIIN?

 

Tanssien tasapainoa ryhmiin on valittu sellaisia tansseja, joissa esiintyy erityisesti tasapainon harjoittamista tukevia elementtejä. Harjoitteet parantavat myös alaraajojen lihasvoimaa.

Tanssiminen on hauskaa ja harjoittelua tulee huomaamatta.

Aiempaa tanssikokemusta ei tarvitse olla, vaan alkeisryhmässä aloitetaan helpoista ja lyhyistä perusaskelluksista sekä harjoitellaan oman kehon hahmottamista. Jatkoryhmässä edetään sitten pitempiin askelsarjoihin ja otetaan mukaan lisää tansseja. Samalla harjoitat myös muistia.

Nauti musiikista. Tuttu tanssimusiikki luo positiivisia tunnetiloja ja saattaa herättää muistoja. Toisaalta taas uudempi tai oudompi musiikki voi ”kolahtaa” tanssin kautta.

Tule oppimaan myös jotain uutta tai kertaamaan vanhaa. Mm. näitä musiikki- ja tanssilajeja pääset harjoittelemaan: samba, cha-cha, rumba, paso doble, jive, fusku, bugg, hidas valssi, tango, quickstep, valssi, humppa, fox, jenkka, merenque, salsa, bachata, charleston jne.

Vaikka harjoittelet ryhmässä, voit silti tehdä omien voimavarojen mukaan tai rauhallisemmin.

Tanssiharjoittelu parantaa myös ryhtiä, nivelten liikkuvuutta, reaktionopeutta, lisää aerobista kestävyyttä sekä oman kehon, tilan ja suuntien hahmottamista.

Tanssien tasapainoa ryhmillä on pitkä perinne. Ensimmäiset ryhmät starttasivat jo syksyllä 2008. Ohjaajana toimii fysioterapeutti.

 

JOTEN TÄSSÄ MUUTAMIA SYITÄ ALOITTAA TANSSIEN TASAPAINOA® HARJOITTELU!

SENIOREIDEN KUNTOJUMPPA

Senioreiden kuntojumppa on 60 min. kestävä harjoittelu, jossa voidaan käyttää myös välineitä (esim. vastusnauhoja, pikkupalloja, jumppakeppejä ym.).

 

Harjoittelu koostuu

  • alkuverryttelystä, joissa kehon lämmittelyä, helppoja askelsarjoja ja tasapainoharjoittelua pystyasennossa

  • lihaskunto-osuudesta makuulla lattialla

  • loppuvenyttelyistä